St. Jozefschool
Intranet
Intranet
  • Sint Jozefschool
    • Brede school
    • Team
    • Functies en taken
    • Opleiden in de school
    • Leerlingenraad
  • Onderwijs
    • Manier van werken
    • Leerlingvolgsysteem
    • Passend onderwijs
    • Kwaliteitszorg
    • The Leader in Me
  • Groepen
    • Onderbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
    • Middenbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
    • Bovenbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
  • Ouders
    • Klassenouders
    • OR
    • MR
    • Stichting vrienden
    • Ouderbijdrage
    • Sponsorloop
    • Klachtenprocedure
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Ziekmelden
    • Voor- en naschoolse opvang
  • Contact
  • Je bent hier:
  • Ouders
  • Klachtenprocedure
  • Klassenouders
  • OR
  • MR
  • Stichting vrienden
  • Ouderbijdrage
  • Sponsorloop
  • Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

36 met pappa naar school streek5 copy

Als ouder (of leerling) kunt u ontevreden zijn over bepaalde zaken of gedragingen op school. We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. We nodigen u daarom van harte uit bij ontevredenheid, de leerkracht en de schoolleiding aan te spreken.

Als u er met de betrokkenen niet uitkomt of de klacht naar uw mening niet naar behoren is opgelost, maar ook als u niet zelf met de betrokkenen in gesprek durft te gaan, dan kunt u een beroep doen op de ondersteuning van de interne contactperso(o)en op school. Deze interne contactpersoon luistert naar u, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen en brengt u eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtprocedure. 

De interne contactpersoon heeft een specifieke taak als het gaat om ongewenst gedrag op school (zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie en geweld). Hierbij biedt de contactpersoon u begeleiding vanaf het eerste gesprek totdat de klacht is opgelost. De contactpersoon lost jouw klacht niet zelf op, maar zal u ondersteunen bij het vinden van een goede oplossing.  

De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, vindt u hier.

De klachtenroute in schema: 

stroomdiagram klachtenregeling

 
© 2025 ASKOSCHOLEN  |  020 643 2020  |  stjozef.administratie@askoscholen.nl  |  Beheer
Deze school is onderdeel van:
Askoscholen

Laatste nieuws

19 mei 2025 Eerste paal Kindcentrum Sluisbuurt 19 mei 2025 Studiereis naar Kenia: leerzaam en indrukwekkend 14 mei 2025 De Leertuin: een taalvriendelijke school

Vacatures

Kindcentrum Muiderkring Senior locatieleider (mb-bb) Jozefschool Weesp Leerkracht midden- of bovenbouw Basisschool de Egelantier Leerkrachten groep 1 t/m 4

Lees meer over

Privacybeleid Klachten Contact ASKO Alle ASKO scholen Scholen op de kaart Schoolwijzer Amsterdam