St. Jozefschool
Intranet
Intranet
  • Sint Jozefschool
    • Brede school
    • Team
    • Functies en taken
    • Opleiden in de school
    • Leerlingenraad
  • Onderwijs
    • Manier van werken
    • Leerlingvolgsysteem
    • Passend onderwijs
    • Kwaliteitszorg
    • The Leader in Me
  • Groepen
    • Onderbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
    • Middenbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
    • Bovenbouw
      • Missie en visie
      • Werkwijze
      • Doorkijkje
  • Ouders
    • Klassenouders
    • OR
    • MR
    • Stichting vrienden
    • Ouderbijdrage
    • Sponsorloop
    • Klachtenprocedure
  • Praktische informatie
    • Schooltijden
    • Vakantierooster
    • Ziekmelden
    • Voor- en naschoolse opvang
  • Contact
  • Je bent hier:
  • Ouders
  • Klachtenprocedure
  • Klassenouders
  • OR
  • MR
  • Stichting vrienden
  • Ouderbijdrage
  • Sponsorloop
  • Klachtenprocedure

Klachtenprocedure

36 met pappa naar school streek5 copy

Als ouder (of leerling) kunt u ontevreden zijn over bepaalde zaken of gedragingen op school. We gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. We nodigen u daarom van harte uit bij ontevredenheid, de leerkracht en de schoolleiding aan te spreken.

Als u er met de betrokkenen niet uitkomt of de klacht naar uw mening niet naar behoren is opgelost, maar ook als u niet zelf met de betrokkenen in gesprek durft te gaan, dan kunt u een beroep doen op de ondersteuning van de interne contactperso(o)en op school. Deze interne contactpersoon luistert naar u, geeft informatie over mogelijke vervolgstappen en brengt u eventueel in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere begeleiding in de klachtprocedure. 

De interne contactpersoon heeft een specifieke taak als het gaat om ongewenst gedrag op school (zoals: pesten, ongewenste intimiteiten, machtsmisbruik, discriminatie, miscommunicatie, agressie en geweld). Hierbij biedt de contactpersoon u begeleiding vanaf het eerste gesprek totdat de klacht is opgelost. De contactpersoon lost jouw klacht niet zelf op, maar zal u ondersteunen bij het vinden van een goede oplossing.  

De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, vindt u hier.

De klachtenroute in schema: 

stroomdiagram klachtenregeling

 
© 2025 ASKOSCHOLEN  |  020 643 2020  |  stjozef.administratie@askoscholen.nl  |  Beheer
Deze school is onderdeel van:
Askoscholen

Laatste nieuws

26 juni 2025 De Bron ontwerpt én deelt praktische tools 26 juni 2025 Diversiteit als kracht: de St. Jozefschool laat het zien 19 juni 2025 Familiescholen landelijk op de agenda

Vacatures

Jozefschool Muiden Leraarondersteuner Alan Turingschool Leerkracht onderbouw en middenbouw ASKO Bestuursbureau Medewerker ICT

Lees meer over

Privacybeleid Klachten Contact ASKO Alle ASKO scholen Scholen op de kaart Schoolwijzer Amsterdam